ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ
Рівні
навчальних досягнень |
Бали |
Критерії
оцінювання навчальних досягнень |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає окремі
об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки
безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (ОТ) |
2 |
Учень розпізнає окремі
об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити
знання про них. |
|
3 |
Учень має фрагментарні
знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального
матеріалу) за відсутності сформованих умінь та навичок. |
|
Середній |
4 |
Учень має початковий рівень
знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити
репродуктивно; з допомогою вчителя може виконати просте навчальне завдання;
має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері. |
5 |
Учень має рівень знань
вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину
навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків; має стійкі навички
виконання елементарних дій з опрацювання інформації на комп’ютері. |
|
6 |
Учень знайомий з основними
поняттями навчального матеріалу; може самостійно відтворити значну частину
навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати
просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з
опрацювання інформації на комп’ютері. |
|
Достатній |
7 |
Учень уміє застосовувати
вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні процеси, що
відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити власні приклади
на підтвердження деяких тверджень; уміє виконувати навчальні завдання,
передбачені програмою. |
8 |
Учень уміє аналізувати
навчальну інформацію, в цілому самостійно застосовувати її на практиці,
контролювати власну діяльність; самостійно виправляє вказані вчителем
помилки; самостійно визначає спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє
використовувати інтерактивну довідкову систему. |
|
9 |
Учень вільно володіє
навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє узагальнювати і
систематизувати навчальну інформацію; самостійно виконує передбачені
програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені
помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання;
вільно володіє клавіатурою. |
|
Високий |
10 |
Знання, вміння і навички
учня повністю відповідають вимогам державної програми. Учень володіє міцними
знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності,
оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткову інформацію та
використовує її для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей;
судження його логічні й достатньо обґрунтовані; має певні навички керування
операційною системою. |
11 |
Учень володіє узагальненими
знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати
результати власної практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела
інформації і використовувати її відповідно до мети і завдань власної
пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних
ситуаціях; уміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має
стійкі навички керування інформаційною системою. |
|
12 |
Учень має стійкі системні
знання та продуктивно їх використовує, стійкі навички керування інформаційною
системою в нестандартних ситуаціях; уміє вільно використовувати нові
інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування задач. |