Форматування символів
Критерії
оцінювання
навчальних
досягнень учнів
з інформатики 5
клас (НУШ)
Працює з інформацією, даними,
моделями
Умовні
позначення |
Рівні
навчальних досягнень |
Бали |
Загальні
критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
П. |
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) розрізняє види інформації, може навести власні приклади |
2 |
Учень
(учениця) частково відтворює незначний об’єм навчального матеріалу, має
нечіткі уявлення про об’єкт вивчення, здатний (-на) до елементарного викладу
думки |
||
3 |
Учень (учениця)
відтворює менше половини навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує
елементарні операції з пошуку інформації в Інтернеті |
||
С. |
Середній |
4 |
Учень
(учениця) знає половину навчального матеріалу, відтворює його за допомогою
підручника або вчителя, може повторити за зразком пошук інформації в
Інтернеті та декількома ключовими словами |
5 |
Учень
(учениця) розуміє основний навчальний матеріал, здатний (на) самостійно з
помилками й неточностями підібрати ключові слова для пошуку потрібної
інформації в Інтернеті, набрати форматований текстовий документ зі списками,
створити багатошарове нескладне зображення |
||
6 |
Учень
(учениця) виявляє знання та розуміння навчального матеріалу. Відповідь його
(її) правильна, але недостатньо
осмислена. Виконує завдання за зразком |
||
Д. |
Достатній |
7 |
Учень
(учениця) правильно, логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основні
інформаційні процеси, призначення операційних систем, файлів, папок та
дисків. Може пояснити, що таке комп’ютерна мережа, зокрема, локальна та
глобальна. Розрізняє веб-сайти та веб-сторінки. Підбирає влучно ключові слова
для пошуку потрібної інформації в Інтернеті. Застосовує вивчене в стандартних
ситуаціях, частково контролює власні навчальні дії |
8 |
Знання
учня (учениці) є достатньої повними. Він (вона) намагається аналізувати
отриману інформацію, критично її оцінювати. Порівнює інформацію з різних
джерел. Розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах. Визначає прості
закономірності на підставі аналізу набору даних. Відповідь учня (учениці)
логічна, хоча має неточності |
||
9 |
Учень
(учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних
ситуаціях, вміє аналізувати та систематизувати інформацію, вміє
обґрунтовувати свою думку. Наводить
аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах.
Використовує запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації і
надійності джерел. Дотримується правил академічної доброчесності. Зазначає
джерела, використані у своїх роботах. |
||
В. |
Високий |
10 |
Учень
(учениця) володіє узагальненими знаннями, використовує їх у нестандартних
ситуаціях, критично оцінює нові факти, явища та ідеї, робить висновки.
Розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і
дотримується їх у власній чи груповій роботі. Пояснює прості
причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон “якщо,
то”, “що треба зробити, щоб”. |
11 |
Учень
(учениця) має достатньо глибокі та міцні знання, аргументовано використовує
їх в нестандартних ситуаціях, вміє знаходити та аналізувати інформацію з
різних джерел, ставити і розв’язувати проблеми.. Розпізнає та реалізує
можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання
життєвої/навчальної проблеми. Дотримується критеріїв оформлення і якості
інформаційних продуктів. Пояснює, розподіляє і відповідально виконує ролі
групової взаємодії під час розроблення проєкту |
||
12 |
Учень (учениця)
володіє міцними, системними та дієвими знаннями, усвідомлено застосовує їх в
стандартних та нестандартних життєвих ситуаціях; ставить цілі та виявляє
творчі здібності при розв’язанні проблем; вміє самостійно приймати рішення,
здобувати, критично осмислювати, аналізувати та узагальнювати інформацію з
різних джерел |
Створює інформаційні продукти
Умовні позначення |
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
П. |
Початковий |
1 |
Може відкрити папку із зазначеним шляхом. |
2 |
Перейменовує файли і папки. Видаляє файли і папки. Орієнтується, де в
таблиці стовпці і де рядки |
||
3 |
Може створити папку. З допомогою вчителя виконує елементарні операції з
набору та редагування тексту, вставки та форматування графічних примітивів.
Називає види списків.
|
||
С. |
Середній |
4 |
Може створити документ у середовищі Провідника. Знає, як називаються програми
для роботи з текстовими документами, презентаціями, алгоритмами. Набирає текст, але з порушенням правил введення тексту |
5 |
Може набрати текст, з допомогою вчителя відредагувати та форматувати
текст. З допомогою вчителя може намалювати зображення з використанням кількох
шарів. Знає правила набору тексту. З допомогою вчителя набирає однорівневі
списки без додаткового форматування. Додає таблицю з допомогою вчителя. Може
вставити текстовий об’єкт в презентацію. |
||
6 |
Називає об’єкти текстового документа та комп’ютерної презентації. Набирає
однорівневі списки без додаткового форматування. Самостійно може намалювати
багатошарове зображення з двох примітивів. Самостійно створює лінійні
алгоритми |
||
Д. |
Достатній |
7 |
Копіює та переносить файли і папки. Називає властивості символів, абзацу.
Набирає багаторівневий список без додаткового форматування. Форматує таблицю
з допомогою вчителя. Правильно підбирає макети слайдів в презентації |
8 |
Може копіювати та переносити текстові фрагменти. Заповнює таблицю даними
та форматує їх. Додає до тексту графічне зображення. Змінює структуру таблиці
з допомогою вчителя. Може вставити графічні об’єкти об’єкт в презентацію. Складає циклічні алгоритми за інструкцією |
||
9 |
Може шукати та замінювати фрагменти тексту. Користується інструментом
перевірки правопису. Додає таблицю із наперед заданою кількістю стовпців та
рядків. Масштабує графічне зображення. Встановлює дизайн, форматує графічні об’єкти в комп’ютерній презентації |
||
В. |
Високий |
10 |
Форматує однорівневі списки. Форматує таблицю. Вирівнює відносно тексту
графічне зображення. Самостійно створює комп’ютерну презентацію. З різними об’єктами та
форматує їх. Створює алгоритми з розгалуженням та циклічні алгоритми. |
11 |
Форматує багаторівневі списки. Змінює структуру таблиці. Повертає та
віддзеркалює графічне зображення, обрізає межі зображення. Самостійно керує демонстрацією презентації та виступає з нею |
||
12 |
Знає і використовує декілька способів організації списків, таблиць і
виконання операцій з форматування графічного зображення. Може працювати з
текстовими документами в декількох текстових редакторах. Створює творчі
проєкти в алгоритмічному середовищі з використанням алгоритмів розгалуження
та циклів. |
Працює
в цифровому середовищі
Умовні
позначення |
Рівні
навчальних досягнень |
Бали |
Загальні
критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
П. |
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) розрізняє пристрої, може назвати їх назву. Знає, що таке
комп’ютерна мережа |
2 |
Учень
(учениця) може пояснити призначення базових пристроїв комп’ютера та інших
цифрових пристроїв, комп’ютерних мереж |
||
3 |
Учень
(учениця) може назвати види комп’ютерів. Знає, що Інтернет є глобальною
мережею |
||
С. |
Середній |
4 |
Учень
(учениця) розпізнає життєві/навчальні проблеми, для розв’язання яких можна
застосувати ті чи інші цифрові пристрої. Пояснює різницю між локальними та
глобальними мережами. Може розповісти про призначення Інтернету. |
5 |
Виділяє
групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням. Знає, яку програму
потрібно відкрити для роботи з файлами, папками. |
||
6 |
Називає
канали зв’язку, що використовуються в локальних мережах. |
||
Д. |
Достатній |
7 |
Описує призначення
та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних
процесів з використанням відповідної термінології. |
8 |
Називає
складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію.
Знає, які пристрої потрібні для організації локальної мережі |
||
9 |
Називає
основні характеристики базових пристроїв комп’ютера, їх можливості та
обмеження. Відкриває папку за зазначеним шляхом. |
||
В. |
Високий |
10 |
Пояснює
призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення.
Називає базові складові комп’ютера, знає призначення процесора. Може пояснити, що таке файл, папка та
диск. |
11 |
Пояснює
призначення складових комп’ютера. Виконує операції над об’єктами файлової
системи (створення, копіювання, переміщення, перейменування, видалення). Може
відкрити мережеву папку. |
||
12 |
Називає
цифрові пристрої, які не вивчаються на уроках, пояснює їх призначення.
Пояснює, які пристрої потрібні для організації локальної мережі і для чого
кожен із пристроїв. Налаштовує папку для спільного доступу |
Безпечно та
відповідально використовує
інформаційні технології
Умовні
позначення |
Рівні навчальних
досягнень |
Бали |
Загальні
критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
П. |
Початковий |
1 |
Учень (учениця)
знає правила безпечної роботи за комп’ютером, але не дотримується їх. |
2 |
Розуміє,
що таке факти, судження |
||
3 |
Може
пояснити, що таке достовірна інформація, а що таке фейк |
||
С. |
Середній |
4 |
Розуміє
небезпеки та ризики при використанні Інтернету |
5 |
Дотримується
основних правил безпечної роботи за комп’ютером |
||
6 |
Пояснює,
що таке академічна доброчесність. Називає основні принципи академічної
доброчесності |
||
Д. |
Достатній |
7 |
Знає, що
таке авторське право на інформаційний продукт та дотримується вимог
авторського права при використанні матеріалів з Інтернету. Знає правила
етикету спілкування у цифрових мережах |
8 |
Критично
оцінює отриману інформацію. |
||
9 |
Знає, як
перевірити інформацію на достовірність |
||
В. |
Високий |
10 |
Знає, як
перевіряти веб-сторінку на достовірність
та цінність |
11 |
Дотримується
порад щодо безпечного та відповідального використання Інтернету |
||
12 |
Дотримується
основних принципів академічної доброчесності та правил
етикету спілкування у цифрових мережах |