5 клас НУШ

 Форматування символів

Критерії оцінювання

навчальних досягнень учнів

з інформатики 5 клас (НУШ)

 

 

Працює з інформацією, даними, моделями

Умовні позначення

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

П.

Початковий

1

Учень (учениця) розрізняє види інформації, може навести власні приклади

2

Учень (учениця) частково відтворює незначний об’єм навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення, здатний (-на) до елементарного викладу думки

3

Учень (учениця) відтворює менше половини навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні операції з пошуку інформації в Інтернеті

С.

Середній

4

Учень (учениця) знає половину навчального матеріалу, відтворює його за допомогою підручника або вчителя, може повторити за зразком пошук інформації в Інтернеті та декількома ключовими словами

5

Учень (учениця) розуміє основний навчальний матеріал, здатний (на) самостійно з помилками й неточностями підібрати ключові слова для пошуку потрібної інформації в Інтернеті, набрати форматований текстовий документ зі списками, створити багатошарове нескладне зображення

6

Учень (учениця) виявляє знання та розуміння навчального матеріалу. Відповідь його (її)  правильна, але недостатньо осмислена. Виконує завдання за зразком

Д.

Достатній

7

Учень (учениця) правильно, логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основні інформаційні процеси, призначення операційних систем, файлів, папок та дисків. Може пояснити, що таке комп’ютерна мережа, зокрема, локальна та глобальна. Розрізняє веб-сайти та веб-сторінки. Підбирає влучно ключові слова для пошуку потрібної інформації в Інтернеті. Застосовує вивчене в стандартних ситуаціях, частково контролює власні навчальні дії

8

Знання учня (учениці) є достатньої повними. Він (вона) намагається аналізувати отриману інформацію, критично її оцінювати. Порівнює інформацію з різних джерел. Розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах. Визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних. Відповідь учня (учениці) логічна, хоча має неточності

9

Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати та систематизувати інформацію, вміє обґрунтовувати свою думку.

Наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах. Використовує запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації і надійності джерел. Дотримується правил академічної доброчесності. Зазначає джерела, використані у своїх роботах.

В.

Високий

10

Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями, використовує їх у нестандартних ситуаціях, критично оцінює нові факти, явища та ідеї, робить висновки. Розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон “якщо, то”, “що треба зробити, щоб”.

11

Учень (учениця) має достатньо глибокі та міцні знання, аргументовано використовує їх в нестандартних ситуаціях, вміє знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, ставити і розв’язувати проблеми.. Розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. Пояснює, розподіляє і відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розроблення проєкту

12

Учень (учениця) володіє міцними, системними та дієвими знаннями, усвідомлено застосовує їх в стандартних та нестандартних життєвих ситуаціях; ставить цілі та виявляє творчі здібності при розв’язанні проблем; вміє самостійно приймати рішення, здобувати, критично осмислювати, аналізувати та узагальнювати інформацію з різних джерел


Створює інформаційні продукти

Умовні позначення

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

П.

Початковий

1

Може відкрити папку із зазначеним шляхом.

2

Перейменовує файли і папки. Видаляє файли і папки. Орієнтується, де в таблиці стовпці і де рядки

3

Може створити папку. З допомогою вчителя виконує елементарні операції з набору та редагування тексту, вставки та форматування графічних примітивів. Називає види списків.

 

С.

Середній

4

Може створити документ у середовищі Провідника. Знає, як називаються програми для роботи з текстовими документами, презентаціями, алгоритмами.

Набирає текст, але з порушенням правил введення тексту

5

Може набрати текст, з допомогою вчителя відредагувати та форматувати текст. З допомогою вчителя може намалювати зображення з використанням кількох шарів. Знає правила набору тексту. З допомогою вчителя набирає однорівневі списки без додаткового форматування. Додає таблицю з допомогою вчителя. Може вставити текстовий об’єкт в презентацію.

6

Називає об’єкти текстового документа та комп’ютерної презентації. Набирає однорівневі списки без додаткового форматування. Самостійно може намалювати багатошарове зображення з двох примітивів. Самостійно створює лінійні алгоритми

Д.

Достатній

7

Копіює та переносить файли і папки. Називає властивості символів, абзацу. Набирає багаторівневий список без додаткового форматування. Форматує таблицю з допомогою вчителя.

Правильно підбирає макети слайдів в презентації

8

Може копіювати та переносити текстові фрагменти. Заповнює таблицю даними та форматує їх. Додає до тексту графічне зображення. Змінює структуру таблиці з допомогою вчителя.

Може вставити графічні об’єкти об’єкт в презентацію.

Складає циклічні алгоритми за інструкцією

9

Може шукати та замінювати фрагменти тексту. Користується інструментом перевірки правопису. Додає таблицю із наперед заданою кількістю стовпців та рядків. Масштабує графічне зображення.

Встановлює дизайн, форматує графічні об’єкти в комп’ютерній презентації

В.

Високий

10

Форматує однорівневі списки. Форматує таблицю. Вирівнює відносно тексту графічне зображення.

Самостійно створює комп’ютерну презентацію. З різними об’єктами та форматує їх.

Створює алгоритми з розгалуженням та циклічні алгоритми.

11

Форматує багаторівневі списки. Змінює структуру таблиці. Повертає та віддзеркалює графічне зображення, обрізає межі зображення.

Самостійно керує демонстрацією презентації та виступає з нею

12

Знає і використовує декілька способів організації списків, таблиць і виконання операцій з форматування графічного зображення. Може працювати з текстовими документами в декількох текстових редакторах. Створює творчі проєкти в алгоритмічному середовищі з використанням алгоритмів розгалуження та циклів.

 

Працює в цифровому середовищі

Умовні позначення

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

П.

Початковий

1

Учень (учениця) розрізняє пристрої, може назвати їх назву. Знає, що таке комп’ютерна мережа

2

Учень (учениця) може пояснити призначення базових пристроїв комп’ютера та інших цифрових пристроїв, комп’ютерних мереж

3

Учень (учениця) може назвати види комп’ютерів. Знає, що Інтернет є глобальною мережею

С.

Середній

4

Учень (учениця) розпізнає життєві/навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати ті чи інші цифрові пристрої. Пояснює різницю між локальними та глобальними мережами. Може розповісти про призначення Інтернету.

5

Виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням. Знає, яку програму потрібно відкрити для роботи з файлами, папками.

6

Називає канали зв’язку, що використовуються в локальних мережах.

Д.

Достатній

7

Описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології.

8

Називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію. Знає, які пристрої потрібні для організації локальної мережі

9

Називає основні характеристики базових пристроїв комп’ютера, їх можливості та обмеження. Відкриває папку за зазначеним шляхом.

В.

Високий

10

Пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення. Називає базові складові комп’ютера, знає призначення процесора. Може пояснити, що таке файл, папка та диск.

11

Пояснює призначення складових комп’ютера. Виконує операції над об’єктами файлової системи (створення, копіювання, переміщення, перейменування, видалення). Може відкрити мережеву папку.

12

Називає цифрові пристрої, які не вивчаються на уроках, пояснює їх призначення. Пояснює, які пристрої потрібні для організації локальної мережі і для чого кожен із пристроїв. Налаштовує папку для спільного доступу

Безпечно та відповідально використовує інформаційні технології

Умовні позначення

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

П.

Початковий

1

Учень (учениця) знає правила безпечної роботи за комп’ютером, але не дотримується їх.

2

Розуміє, що таке факти, судження

3

Може пояснити, що таке достовірна інформація, а що таке фейк

С.

Середній

4

Розуміє небезпеки та ризики при використанні Інтернету

5

Дотримується основних правил безпечної роботи за комп’ютером

6

Пояснює, що таке академічна доброчесність. Називає основні принципи академічної доброчесності

Д.

Достатній

7

Знає, що таке авторське право на інформаційний продукт та дотримується вимог авторського права при використанні матеріалів з Інтернету. Знає правила етикету спілкування у цифрових мережах

8

Критично оцінює отриману інформацію.

9

Знає, як перевірити інформацію на достовірність

В.

Високий

10

Знає, як перевіряти веб-сторінку на достовірність та цінність

11

Дотримується порад щодо безпечного та відповідального використання Інтернету

12

Дотримується основних принципів академічної доброчесності та правил етикету спілкування у цифрових мережах